Pääkirjoitus: Kuuden sanan mediareseptiPerjantai 11.5.2012 - Matias Turkkila Tervehdys, lukija. Olemme ehkä joskus tavanneet. Ja jos emme vielä ole, niin toivottavasti tulemme läheisessä tulevaisuudessa tapaamaan. Aloitin Perussuomalainen-lehden uutena päätoimittajana aivan hiljattain. Ensimmäinen työpäivä sujui rauhallisissa merkeissä. Puoluetoimiston työntekijöihin tutustumista, laitehankintoja, palavereja, suunnittelua, kohtuullinen määrä puheluita. Toinen päivä oli melkolailla samanlainen, joskin yhdellä erolla. Näet sillä, että teimme Matti Putkosen kanssa medialle tiedotteen, jossa luvattiin kertoa seuraavana päivänä päätoimittajan nimityksestä sekä tulevasta lehti- ja verkkouudistuksesta. Se kolmas päivä oli sitten vähän vähemmän rauhallinen. Eduskunnan ryhmähuoneessa järjestetty tiedotustilaisuus oli viimeistä penkkiä myöten täynnä. Seuraavaksi Matilta alustus, nimitysuutinen Timo Soinin kertomana, itse pitämäni esitys, joukko toimittajien tekemiä kysymyksiä ja lopuksi tukku haastatteluja.
Illan uutisissa sekä seuraavan päivän lehdissä nostettiin uutiskärjeksi Hommaforum-taustani. Niinkuin toki arvata saattoikin. Mutta kumpi oli todellisuudessa mielenkiintoisempi asia - minun taustani, vaiko ylipäätään se, että perussuomalaiset alkavat satsata voimakkaasti viestintäänsä? Väitän, että jälkimmäinen. Perinteisen median politiikantoimittajien kärkikasti ei ollut tullut paikalle sen vuoksi, että juuri minä olin siellä. He kun eivät tienneet, kuka uudeksi päätoimittajaksi nousee. He olivat paikalla sen vuoksi, koska heitä kiinnosti tämä asia ylipäätään. (Tämä kirjoitus on julkaistu Perussuomalainen-lehdessä 7/2012) |
|
Matias Turkkila